Zápis SRPŠ – 12.4.2010
Schůze Výboru SRPŠ – 12.4.2010
3. schůze šk. rok 2009/2010
ZÁZNAM
Přítomni :
M. Losová
M. Soukupová
L. Vavrečková
Z. Dlouhá
M. Fridrich
R. Herianová
M.Jírová
PROGRAM – projednávané body:
1. Rozpočet SRPŠ na rok 2009/2010:
Hospodaření, čerpání jednotlivých rozpočtových položek, zbývající částky k dočerpání.
Závěr:
Všechny položky a jejich postupné čerpání jsou v souladu s návrhem – tj. záměrem rozdělení finančních prostředků.
Bylo konstatováno, že do dnešního dne nebyla odčerpána, ani navržena k odčerpání žádná finanční částka z položky „Nákup a opravy sportovních potřeb“, I. a II. stupeň (p. uč. Mička). Vzhledem k tomu, že školní rok 2009/010 není ukončen, bude Výbor řešit případnou nevyčerpanou částku v předmětné položce po ukončení školního roku.
2. Toalety v budově ZŠ:
Již mnohokrát zmiňovaný problém úrovně čistoty dívčích a chlapeckých wc byl vedením školy již věcně vysvětlen, nicméně na záchodcích stále přetrvává zápach a povalující se hygienické potřeby.
Závěr:
Výbor SRPŠ žádá vedené školy o častější kontrolu a úklid toalet tak, aby děti mohly tyto prostory důstojně používat.
Domníváme se, že pokud tento problém lze řešit i na jiných školách, bylo by vhodné vylepšit situaci i na ZŠ Mazurská.
3. Učitelé – žáci :
Výbor je znepokojen signály ve vztazích učitel – žák.
Členové v obecné rovině konstatovali, že se zjevně zhoršuje chování žáků, jak navzájem (slovní i fyzická agresivita), tak ve vztahu k učitelům.
Na druhou stranu je vždy učitel(ka) chápající, moudrá osoba s objektivním přístupem a přirozenou autoritou?
Třetí strana jsou rodiče a jejich spolupráce se školou.
Jsou tyto tři subjekty v interakci ? Komunikují spolu ?
Konkrétní připomínky:
a) Vyučovací hodiny jsou stanoveny k výuce, je nevhodné, aby místo přestávek k odpočinku a svačině dětí byly přestávky využívané k prodloužení času výuky.
b) Žáci potřebují pevný a viditelný příklad přirozené autority a chování učitele(ky), který(á) děti v určité fázi bere jako partnera v rámci vzájemné interakce, nikoliv jako své „rukojmí“ z pozice dospělé a pracovně výše zařazené osoby.
c)Diskuse na téma – je vhodné, aby učitel(ka) nosil(a) na vyučovací hodiny občerstvení?
Ve vyučovací hodině je přeci zcela nevhodné, aby vyučující, nebo dokonce žáci, svačili apod. Je to i špatný příklad pro žáky, pro občerstvení jsou přestávky –viz. a).
d)Možná úvaha – „drzost“ a neúcta žáků k učitelům může být způsobena, kromě jiných, prokazatelných faktorů (zcela přirozených, vzhledem k jejich věku ), i určitou bezmocí žáka se moci beztrestně projevit a diskutovat tj. ze strachu z možných následků .
Závěr:
Výbor žádá vedení školy o zamyšlení se nad výše uvedeným .
Členové Výboru budou v jakékoliv rovině řešení nápomocni .
4.Obědy – nástěnka :
Členové výboru vznáší dotaz na vedení školy , proč Rozpis jídelníčku již není umisťován do prostor v zádveří školy , tj.v místě, kam mají rodiče oficiální přístup.
Závěr :
Žádáme zdůvodnění.
Výbor opět provede občasné kontroly ve školní jídelně. Výbor dostal informaci, že dětem byla předložena např. pálivá klobása.
5.Dotaz na vedení školy:
Před nedávnou dobou byl uveden jak v mediích (radio F1), tak neoficiálním sdělením mezi rodiči problém s neznámými osobami , čekajícími před konkretizovanou školou a lákající děti do auta.
Bylo sděleno, že byli upozorněni všichni ředitelé škol, aby varovali žáky a rodiče.
Vyvěšeno bylo toto Sdělení na školách i na ZUŠ.
Sdělení a varování, písemné i verbální, jsme naprosto postrádali v ZŠ Mazurská !!!
Závěr :
Považujeme situaci za vážnou, žádáme vysvětlení !!
7.Schůze Výboru SRPŠ :
Další plánovaná schůzka Výboru je 7.6.2010.
Vedení školy , členové Rady školy a členové učitelského sboru jsou srdečně zváni.
Místo a čas bude upřesněno.
Výbor SRPŠ při ZŠ Mazurská.
Praha 12.4.2010
Zapsala Jírová M.